تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • به نظر شما مهمترين چالش آموزش فني و حرفه اي كشور در چيست؟
    • عدم شناخت جامعه از مهارت آموزي
    • كمبود منابع مالي جهت بروزرساني دانش نيروي انساني و تجهيزات كارگاهي
    • عدم سازگاري دوره هاي آموزشي با نياز بازار كار
    • شرايط نامناسب اشتغال و ركود بنگاههاي اقتصادي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 10
بازدید امروز 32,709
بازدید دیروز 80,723
بازدید این ماه 959,318
بازدید کننده ماه قبل 760,686
بازدید ماه قبل 823,991
بازدید کل 28,407,305

نخستین وبینار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ‌برگزار شد ...

نخستين وبينار (سمينار تحت وب)سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور توسط قائم مقام سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور ‌، براي تمامي كاركنان، مديران، رؤساي مراكز  با موضوع ظرفيت ها و جايگاه آموزش هاي فني و حرفه اي برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور نخستين سمينار تحت وب اين سازمان، توسط مديريت توسعه فناوريهاي نوين آموزشي و با حضور رحمت اله رحمتي ،قائم مقام اين سازمان، در خصوص تبيين ظرفيت ها و جايگاه آموزش هاي فني و حرفه اي كشور، با قابليت بهره برداري در سراسر كشور براي تمامي كاركنان اين سازمان از طريق پورتال سازمان به آدرس www.portaltvto.comتشكيل شد.
بنابر اين گزارش،رحمتي، در ابتداي وبينار،ضمن تقدير و تشكر از تلاش هاي دفتر توسعه فناوريهاي نوين آموزشي،مشاورين سازمان و دفتر روابط عمومي براي راه اندازي امكان برگزاري سمينار تحت وب، به سرعت روزافزون پيشرفت تكنولوژي اشاره و بيان داشت: خوشبختانه سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به جايگاه متعالي در فناوريهاي نوين توجه ويژه دارد.
وي ادامه داد: ما نيازمند استفاده از آموزش هاي مهارتي هوشمند هستيم و از همه مديران، معاونين، رؤساي مراكز، مربيان و كاركنان در ستاد و كل استانها خواست تا با شركت فعال در ارتقاء‌ جايگاه آموزش هاي مهارتي هوشمند كوشا باشند تا بتوان به هدف نهايي و بهره مندي هرچه بيشتر با استفاده از خرد جمعي دست يافت.
رحمتي در ادامه سخنان خود،بيان داشت: هر آموزش، زماني مي تواند مؤثر واقع شود كه مبتني بر آمار و اطلاعات روز جامعه در زمينه هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي و تربيتي باشد.
اين گزارش مي افزايد: قائم مقام سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور‌، به رواج فرهنگ مدرك گرايي در كشور اشاره و افزود: اين فرهنگ منجر به ايجاد حدود 2 هزار دانشگاه در كشور براي جمعيت 80 ميليوني ايران شد كه اين بدين معنا است كه مردم پذيرفته اند كه براي آموزش هاي آكادميك در سبد هزينه خانوار پيش بيني لازم را بنمايند.با اين وجود اگر نرخ بيكاري در كل جامعه 12 درصد است،در جامعه فارغ التحصيلان به 19 درصد مي رسد و اين رقم دليل رشد جمعيت ممكن است در سال هاي آتي افزايش پيدا كند.
وي با اشاره به وضعيت كارگاهها و مراكز، بيان داشت: بديهي است كه جوانان جوياي كار ما بايد توانمند شوند و اين امر ميسر نمي شود مگر با الويت بندي كارآموزان در كارگاه ها.
رحمتي ادامه داد: كارآموزان در حال حاضر كارگاههاي آموزشي اين سازمان، جويندگان كار، مشمولين بيمه بيكاري، فارغ التحصيلان جوياي كار دانشگاهها و شاغلين در صنايع مختلف هستند.
در ادامه وبينار،رحمت اله رحمتي، به الويت بندي آموزش هاي مهارتي و گروههاي هدف سازمان پرداخت و بيان داشت: در رأس اين گروه جوانان جوياي كار قرار دارند و پس از آن شاغلين در صنايع تا زمينه هاي نوين آموزش در حرفه خود را آموخته و ايمني و پايداري شغلي براي آنان ايجاد شود. وي آحاد ديگر جامعه جوياي مهارت را الويت بعدي مهارت آموزي ناميد.
رحمت اله رحمتي، قائم مقام سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، آموزش منجر به ايجاد شغل را داراي سه ويژگي مهم آموزش مبتني بر پژوهش، مشاوره و انتخاب روش صحيح آموزش دانست و افزود: چنانچه پژوهش بر  اساس منطقه  و نيازهاي اقليمي آن، مشاوره براي شناخت علاقه مندي ها و توجه به شرايط روحي و جسمي فرد و در نهايت انتخاب روش صحيح آموزش صورت نگيرد بدون شك  فرآيند آموزش ناتمام خواهد ماند.
وي در ادامه سخنان خود در وبينار، به آموزش مربيان توانمند و مجهز به دانش روز اشاره كرد و آن را يكي از شروط مهم موفقيت آموزش هاي مهارتي دانست و از آنان خواست زمينه را براي ايجاد آموزش هاي مجازي بلا زمان و مكان و شبيه سازها فراهم سازند.
اين گزارش مي افزايد:رحمتي برگزاري نخستين وبينار را مقدمه اي بر استفاده از خرد جمعي و موفقيت خانواده سازمان آموزش فني و حرفه اي ناميد و اظهار اميدواري كرد:اعتبار آموزشي اين سازمان با توجه ويژه دولت به آموزش هاي مهارتي در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 افزايش يافته و زمينه بازبيني كلي در خصوص اختصاص بودجه به اين دست آموزش ها و مشاركت بيشتر با بخش خصوصي صورت گيرد.
در دنباله سمينار تحت وب، رحمتي به توجه ويژه رياست سازمان به امور معيشتي و ثبات شغلي كاركنان و به ويژه مربيان و نيروهاي قراردادي اشاره و آن را يكي از موضوعات در دست پيگيري مسئولان اين سازمان دانست و متقابلاً‌ از همه افراد مرتبط با سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور خواست تا متقاضيان آموزش را با اين سازمان آشنا و در شناسايي اين سازمان و خدمات آن تلاش خود را به كار گيرند.
در خاتمه، قائم مقام سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور،از همه مديران، معاونين، رؤساي مراكز، مربيان و كاركنان در سطح ستاد و ادارات كل استانها براي شركت فعال در وبينار دعوت كرد.
   1395/10/5 14:31    تعداد بازدید :  2657

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 2657
5.5/10 (تعداد آرا 10 نفر )