هجدهمین مسابقات ملی مهارت
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره ها
دفترچه راهنمای ثبت نام ...
تجارب مهارت آموختگان شاغل
تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات
سامانه آزمون

 

 

 

 

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • آموزش مهارت هاي فني و حرفه اي تا چه حد براي اشتغالزايي جوانان مؤثر مي باشد؟
    • خيلي زياد
    • زياد
    • متوسط
    • كم


سرپرست معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت تغییر الگوهای آموزشی در حوزه آموزش های مهارتی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علي موسوي معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست مدیران ستادی و استانی مورخ 15/12/95 بیان داشت: الگوهاي آموزشي تابعي از زمان مي باشند و در حوزه آموزش هاي مهارتي نيازمند به تغيير ديدگاه ها مي باشيم.
موسوي ضمن تقدير از عملكرد مطلوب اكثر ادارات كل استان ها در سال 95 نسبت به سال گذشته بيان داشت: در ابتدا بايد سطح عملكرد مورد انتظار استان ها تعيين شود و پس از دستيابي به حالت پايدار در وضع موجود، به توسعه دست يابيم.
معاون آموزش سازمان بيان داشت: در شاخص تحقق تعهد آموزشي، عملكرد اكثر استان ها بالاتر از تعهدشان
مي باشد و خوشبختانه در سال جاري درصد رشد عملكرد در بخش دولتي اين سازمان نسبت به سال 94 مثبت مي باشد.
علي موسوي معاون آموزش سازمان تأكيد كرد: در استان هايي كه ميزان عملكرد آموزشي پايين تر از تعهد استان مي باشد لازم است كه سيستم آموزشي تغيير كند.
وي با اشاره به اهميت شاخص كارآئي و اثربخشي در ميزان بهره وري استان تأكيد كرد: ارتقاي بهره وري نيازمند برنامه ريزي درست براي استفاده بهينه از امكانات موجود  در راستاي تحقق اهداف سازماني مي باشد.
موسوی معاون آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تأكيد كرد كه استان ها بررسی بهره وری آموزش را در دستور كار خود قرار دهند و برحسب شاخص كارآئي استان در سال جاري برنامه ريزي براي ارتقاي شاخص بهره وري صورت پذيرد.
علي موسوي در بخش ديگر سخنان خود بيان داشت: پيرو تأكيدات رييس محترم سازمان مبني بر اجراي سیستم نظارت پویای استان ها، افرادي به عنوان ناظر پويا در سطوح نظارتي مختلف انتخاب شده اند تا بر عملكرد سطوح مختلف نظارت شود.
وي در ادامه بيان داشت: نظام نامه اجراي آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي از چهار نظام با عناوين؛ نظام مديريت كيفيت فرآيند آموزش، نظام جذب و توانمندسازي مربيان، نظام فضا و تجهيزات  و  نظام نظارت، ارزيابي و اعتبارسنجي، تشكيل شده است كه بيانگر مجموعه اي كامل از تعاريف، قوانين و دستورالعمل ها و فرآيندهاي اجرايي مورد نياز و لازم الاجرا، به منظور دستيابي به اهداف كلان سازماني مي باشند.
علي موسوي معاون آموزش سازمان افزود: رفع معضل بهره وري آموزشي با تمركز بر سيستم آموزشي و تغيير الگوهاي آموزشي، ممكن مي باشد كه دو الگوي آموزشي شايستگي محور(CBT ) و سيستم آموزش فني و حرفه اي دوگانه (دوآل ) در شوراي معاونين سازمان به تصويب رسيده است .
موسوی معاون آموزش سازمان در خاتمه بر ارتباط كامل (عمودي و افقي) بين آموزش هاي رسمي و غير رسمي تأكيد كرد و از مديراني كه علاقمند به اجراي الگوهاي آموزشي مذكور به صورت پايلوت در استان خود مي باشند، دعوت كرد.
   1395/12/16 12:41    تعداد بازدید :  310

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 310
3/10 (تعداد آرا 1 نفر )