بیانیه توافق سطح خدمت
میز خدمت الکترونیک
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره ها
تجارب مهارت آموختگان شاغل
تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات
سامانه آزمون

 

 

 

 

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • تأثير توسعه مشاركت بخش غيردولتي بر كيفيت آموزش هاي فني و حرفه اي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
    • مثبت
    • منفي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 9
بازدید امروز 382
بازدید دیروز 34,881
بازدید این ماه 1,658,728
بازدید کننده ماه قبل 1,634,525
بازدید ماه قبل 1,703,761
بازدید کل 16,937,365

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور متولی آموزش های غیررسمی است ...

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تنها متولی آموزش های غيررسمي است و در نظام آموزشی غیررسمی 4هزار و 750 رشته آموزشی وجود دارد و تنوع و تعداد رشته ها در نظام آموزشی غیررسمی زیاد است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، ابوطالب جلالي در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت رخداد جهانی است، اظهار کرد: در حوزه مهارت آموزی در کشور و به ویژه در استان اصفهان ظرفیت های بسیار خوبی ایجاد شده و طی چند سال گذشته اقدامات و برنامه های خوبی در این حوزه در اصفهان صورت گرفته است.
وی بیکاری را یکی از جدی ترین دغدغه های جامعه دانست و اضافه کرد: بیکاری به عنوان پدیده ای شوم در جامعه سبب نگرانی خانواده ها شده و علاوه بر آسیب های اجتماعی بسیاری که به خانواده سبب نگرانی بسیار و ایجاد دغدغه برای خانواده ها شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با بیان اینکه کشور به لحاظ ثروت طبیعی وضعیت بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: چالش های بسیاری وجود دارد و خیلی ها متهم هستند که پدیده شوم بیکاری وجود دارد که بنگاه های آموزشی در صدر این اتهام قرار دارند.
وی با تاکید بر اینکه امروز این دغدغه وجود دارد که حجم بالایی از فارغ التحصیلان بیکار هستند، ادامه داد: شاید چندان به مقوله یادگیری توجه نشده و دغدغه ها در راستای یادگیری جدی است.
جلالی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای کشور تنها متولی آموزش های مهارتی است، تاکید کرد: حدود 98 دصد از اعتبارات به آموزش های رسمی اختصاص دارد و سهم آموزش های غیررسمی از اعتبارات بسیار پایین است.
وی با اشاره به اینکه در بحث آموزش رسمی کمتر از یک هزار و 200 رشته وجود دارد اما در نظام آموزشی غیررسمی 4هزار و 750 رشته آموزشی وجود دارد و تنوع و تعداد رشته ها در نظام آموزشی غیررسمی زیاد است، افزود: استانداردهای آموزشی در نظام آموزشی غیررسمی برگرفته از وظایف اصلی است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با اشاره به اینکه  بخشی از آموزش های فنی و حرفه ای مربوط به شاغلین است، گفت: به جرات می توانم اعلام کنم که بیش از 65درصد از افرادی که از دالان مهارت آموزی عبور کرده اند، در مشاغل مورد نیاز خود مشغول به کار شده اند که این عدد قابل توجهی است.
وی با تاکید بر اینکه مسابقات ملی مهارت هر ساله در 30 رشته آموزشی در سطح کشور، استان و شهرستان برگزار می شود، اظهار کرد:  از سال 1392 تا سال 1395 استان اصفهان رتبه نخست مسابقات ملی مهارت را از بین 31 استان کشور به خود اختصاص داده و طی پنج سال توانسته ایم رتبه اولی خود را حفظ کنیم.
جلالی با بیان اینکه از سال گذشته مسابقات مهارتی آزاد را ایجاد کردیم و فراخوان آن را در کشور اعلام کردیم، اضافه کرد: شاغلین نیز در این مسابقات شرکت می کنند.
وی به هدف از برگزاری این مسابقات اشاره و تصریح کرد: شناسایی نخبگان کشور از اهداف برگزاری این مسابقات است و اگر چه فراخوان ملی و کشوری برای این مسابقات انجام شد اما بسیاری از افراد بازدیدکننده از این مسابقات در کارگاه های آموزشی شرکت کردند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه با برگزاری مسابقات مهارتی آزاد به دنبال نخبه شناسی در کشور هستیم، ادامه داد: دومین دوره این مسابقات در دهه سوم دی ماه برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه از گذشته دغدغه مدرک گرایی وجود داشته است، تاکید کرد: در حال حاضر حدود 30 درصد از کارگاه های آموزشی ما را فارغ التحصلان دانشگاهی پر کرده اند.


 
   1396/9/22 14:00    تعداد بازدید :  8770

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 8770
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )