بیانیه توافق سطح خدمت
میز خدمت الکترونیک
سامانه ثبت تقاضاهای آموزش
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره ها
آدرس مراکز استانها
تجارب مهارت آموختگان شاغل
تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات
سامانه آزمون

 

 

 

 

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • تأثير توسعه مشاركت بخش غيردولتي بر كيفيت آموزش هاي فني و حرفه اي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
    • مثبت
    • منفي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 6
بازدید امروز 6,656
بازدید دیروز 37,815
بازدید این ماه 1,398,767
بازدید کننده ماه قبل 1,162,199
بازدید ماه قبل 1,232,473
بازدید کل 19,260,886

حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در برنامه تلویزیونی"بازتاب" با موضوع "آسیب شناسی فقدان مهارت در نیروی جویای کار"

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، ابوطالب جلالي مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، بركتين رييس خانه صنعت معدن و تجارت، محسن نيرومند مديركل اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان ضمن حضور در برنامه تلويزيوني بازتاب از سيماي اصفهان با موضوع آسيب شناسي فقدان مهارت در نيروي جوياي كار به پرسش هاي مجري برنامه پاسخ دادند.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان نيز به پرسش هاي مجري برنامه به شرح ذيل پاسخ داد:
مجري: رسالت سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور چيست؟
جلالي بيان داشت: ‌سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور متولي آموزش هاي غيررسمي است.
مجري: علت بيكاري در جامعه چيست؟
جلالي علت بيكاري را در كشور هم راستا نبودن برنامه هاي آموزشي با سياست هاي اشتغال عنوان كرد و گفت: با توجه به ظرفتيهاي موجود در كشور مي توان موجبات شغل را براي جوانان فراهم نمود ولي محتوايي كه براي آموزش در نظر گرفته شده مناسب ظرفيت ها نيست.
وي گفت: بايستي دنبال يادگيري باشيم يعني بينش افراد و باورها را تثبيت كنيم.
 مجري: نقش بخش غيردولتي در ايجاد مهارت و اشتغال چيست؟
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان:‌ در قديم بيشترين آموزش در اختيار دولت بوده، آموزش هايي كه با مباحث اشتغال فاصله داشتند در حالي كه ما بايد به دنبال آموزش در محيط كار واقعي باشيم.
وي بيان داشت: آموزشهاي مهارتي آموزشهاي پرهزينه وسرمايه بر هستند و نمي توان همه را از دولت انتظار داشت كه در اين خصوص نقش بخش غيردولتي به عنوان آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد بسيار اهميت دارد.
جلالي گفت: 1200 حرفه آموزشي در دستور كار داريم با فراواني بالا، 4500 استاندار آموزشي ، 15000 استاندارد شغلي كه در جامعه داريم و 50000 شغلي كه مي توانيم در كشور ايجاد كنيم.
مجري: ارتباط آموزش هاي مهارتي با بنگاههاي اقتصادي چگونه است؟
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان گفت: جهت فراگيربودن و متنوع بودن آموزش ها  بايستي صاحبان بنگاه هاي اقتصادي ورود پيدا كنند و با توجه به نيازسنجي كه انجام مي دهند فرد مي تواند مشغول به كار شود.
جلالي افزود: بايستي تجارب موق دنيا را به عنوان الگو بومي سازي كنيم مانند نظام دوگانه آلمان كه آموزش هاي مهارتي در اين كشور بيش از 50 سال است كه در واحدهاي صنفي صنعتي انجام مي شود.
مجري: ديدگاههاي مردم جامعه نسبت به ارتباط آموزش هاي فني و حرفه اي با اشتغال چگونه ارزيابي مي كنيد؟
ابوطالب جلالي تصريح كرد:‌ بيكار به فردي اطلاق مي شود كه توان انجام كار داشته باشد ولي فرصت شغلي ندارد كه اين نشان دهنده اين است كه اكثريت افراد مهارت هاي لازم را ندارند.
از ديگر مباحث مطرح شده در برنامه تلويزيوني بازتاب مي توان به عرضه نيروي كار، كمبود نيروهاي متخصص، رفع معضل بيكاري، آمار 14 درصدي بيكاري در استان و نرخ  بيكاري تحصيلكرده ها 8/20 درصد كه 8 درصد از متوسط كشوري بالاست كه آقايان 6/14 درصد و خانم ها نزديك به 30 درصد است، ارتباط آموزش با صنعت، توانمندسازي نيروي كار، رسالت آموزش و پرورش، بحث مهارت آموزي دانش آموزان در كتب جديد آموزشي در سطح كشوري، اجراي هر دانش آموز يك مهارت در سطح استان، طرح پاك مهارت ويژه دانش آموزان و .... اشاره نمود.
   1396/10/3 09:28    تعداد بازدید :  9191

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 9191
8/10 (تعداد آرا 2 نفر )