بیانیه توافق سطح خدمت
میز خدمت الکترونیک
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره ها
تجارب مهارت آموختگان شاغل
تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات
سامانه آزمون

 

 

 

 

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • تأثير توسعه مشاركت بخش غيردولتي بر كيفيت آموزش هاي فني و حرفه اي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
    • مثبت
    • منفي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 15
بازدید امروز 345
بازدید دیروز 34,881
بازدید این ماه 1,658,691
بازدید کننده ماه قبل 1,634,525
بازدید ماه قبل 1,703,761
بازدید کل 16,937,328

طی حکمی از سوی دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ابوطالب جلالی به سمت رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای منصوب شد...

طی حکمی از سوی دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ابوطالب جلالی  به سمت رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای منصوب شد.
 
در این حکم آمده است:
 
سلام علیکم
دنیای کار و آموزش در حال سپری کردن تحولات شگرفیست و مناسبات قبلی بین این دو قلمرو متاثر از پیشرانهایی چون دیجیتالی شدن به سرعت و از حیث کمی و کیفی در حال تغییر است. در چنین شرایطی آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان ابزار مهم تنظیم مناسبات بین حوزه کار و آموزش، نقش کلیدی در ایجاد فرصت­های بهره مندی کشور از منافع این تحولات و مصون ماندن از تبعات ناخواسته­ی آن دارد. ایفای درست و موثر این نقش مستلزم آن است که بر اساس رصد تحولات و    پیشرفت­های این دو حوزه، الزامات مهارت آموزی در این محیط به شدت متغیر در مولفه های کلیدی آموزش یعنی محتوی، محیط، روش و ابزار آموزش شناسایی و اعمال شود. این ماموریت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای دنبال می شود و لازم است در دوره جدید این موضوع با جدیت بیشتری دنبال شود.
نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالي، بدینوسیله به سمت "رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و    حرفه ای" منصوب می نمایم. با عنایت به نقش موثر و کارساز مرکز مذکور در رسیدن به اهداف سازمانی انتظار می رود نسبت به برنامه­ریزی و طراحی شیوه­های عملیاتی روزآمد و کارا و بهره­گیری از دانش، تخصص و مهارت نیروهای انسانی توانمند و ساماندهی امکانات و پتانسیل­های موجود درراستای تحقق اهداف سازمان متبوع و با اتکال به خداوند متعال، نهایت کوشش و اهتمام خود را با در نظر گرفتن محورهای ذیل بکار­­برید:
1.  هدایت نظام تربیت مربیان آموزش فنی و حرفه ای به سمت پاسخگویی به نیازهای عملیاتی بخش های مختلف در تمامی سطوح آموزش و پژوهش.
2.  تقویت و اعتبار بخشی به آموزش­های  فنی و حرفه ای در تمامی حوزه ها (مربیان، کارشناسان ، روسای مراکز و ...) از طریق اجرای صحیح و هدفمند آموزش ها.
3. بازنگری مستمر در تمامی فرایندهای اجرایی مرکز با هدف افزایش کیفیت.
4.     تعامل و بهره گیری از حضور تمامی ذینفعان و جوامع هدف در اجرای آموزش با حفظ و رعایت قوانین و مقررات.
5.     طراحی نظام کارآمد برای اخذ  نیاز های آموزشی، طراحی دوره، اجرای دوره و ارزشیابی آن.
6.  شناسایی نخبگان و اندیشمندان فعال درحوزه مهارت (آموزش و پژوهش) در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت موجود برای تحقق اهداف عالیه مرکز.
7.    تلاش و مساعی لازم در جهت ارائه راهکارهای خلاقانه و افزایش کارایی و اثربخشی در راستای تحقق اهداف و برنامه­های تعیین شده.
8.     تدوین و برنامه ریزی به منظور ارتقاء جایگاه مرکز در حوزه پژوهش فنی و حرفه ای.
9.     هماهنگی و تعامل سازنده و هدفمند با واحدهای ستادی و استانی با رویکرد هم افزایی.
10.   برنامه­ریزی و اجرای پایش سنجش میزان رضایت آموزش­دیدگان و ارتقاء سطح رضایتمندی آنان درچارچوب ضوابط و مقررات.
11.  حمایت هدفمند از پژوهش­های صورت گرفته با محوریت آموزش­های فنی و حرفه ای در راستای توسعه مهارت آموزی در کشور منطبق با اسناد بالادستی از طریق ارتباط فعال با دانشگاهها، پژوهشگاهها و سایر مراکز تحقیقاتی فعال در این حوزه.
12. حضور مؤثر در عرصه بین المللی به منظور معرفی توانمندی های ایران اسلامی در حوزه مهارت.
 امید است با توکل به ایزد منان و پیروی از مقام معظم رهبری و با درایت و تدبیر در انجام وظایف محوله گام های موثری در راستای اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان متبوع بردارید.
 
                                                                                                           سلیمان پاک سرشت



   1397/4/5 08:13    تعداد بازدید :  4040

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 4040
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )