بیانیه توافق سطح خدمت
میز خدمت الکترونیک
سامانه ثبت تقاضاهای آموزش
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره ها
تجارب مهارت آموختگان شاغل
تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات
سامانه آزمون

 

 

 

 

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • تأثير توسعه مشاركت بخش غيردولتي بر كيفيت آموزش هاي فني و حرفه اي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
    • مثبت
    • منفي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 17
بازدید امروز 53,784
بازدید دیروز 66,881
بازدید این ماه 1,414,123
بازدید کننده ماه قبل 1,722,131
بازدید ماه قبل 1,793,582
بازدید کل 18,316,225

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: نظام آموزشی باید توان مواجهه با تحولات سریع دنیای کار و آموزش را داشته باشد...

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی کشور گفت: دنیای کار و آموزش در حال متحول شدن است و نظام آموزشی باید توان مواجهه با این تحولات سریع را داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان،  دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در میزگرد با محوریت اشتغال و اشتغال پذیری و نقش دانشگاه ها در شرایط کنونی پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور که در این استان برگزار شد، گفت: مهارت آموزی توانمندی های ذاتی شهروندان یک کشور را ارتقاء می دهد.
وی افزود: هدف ما تبدیل دانشگاه ها به مجموعه ای از کارگاه ها نیست، بلکه در کنار هم قرار دادن دانش و مهارت است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه اگر صرفاً بر مهارت آموزی و اشتغال بپزدازیم دستاوردهای مقطعی خواهیم داشت، تأکید کرد: باید اشتغال پذیری و مهارت آموزی را در یک رویکرد کلی تر نسبت با جامعه و دانشگاهی که مأموریت های  اجتماعی دارد، ببینیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرمایه گذاری در حوزه مهارت های نرم را خاطر نشان ساخت و افزود: مهارت های نرم مهارت هایی هستند که به افراد توان پایداری در مدیریت شرایط حاد را می دهد و فرد نگران از دست دادن شغل خود نیست.
دکتر پاک سرشت گفت: در چند سال قبل موضوع مأموریت های اجتماعی دانشگاه ها  و اینکه دانشگاه ها چطور باید با جامعه ارتباط برقرار کنند، در نظام آموزش عالی مطرح و نهایتاً منتج به تشکیل اتاق های فکر در دانشگاه ها شد و در واقع  این کار یک ابزاری  بود برای پیوند دادن دانشگاه، جامعه و دولت که به نوبه خود، کار ارزشمندی محسوب می شود.
دکتر پاک سرشت مأموریت مهارت آموزی واشتغال پذیری دانشجویان در این چارچوب را امیدوار کننده دانست و افزود: دانشگاه از یک نهاد مستقل آکواریومی که با جامعه نسبتی ندارد فاصله گرفته و به صورت زنده وارد میدان شده و با کنش فعالانه مسائل جامعه را رصد می کند.
 

   1397/6/17 10:42    تعداد بازدید :  832

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 832
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )