دومین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر
خدمات الکترونیک
جذب امریه سربازی
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره ها
تور مجازی اداره کل
تجارب مهارت آموختگان شاغل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • به نظر شما مهمترين چالش آموزش فني و حرفه اي كشور در چيست؟
    • عدم شناخت جامعه از مهارت آموزي
    • كمبود منابع مالي جهت بروزرساني دانش نيروي انساني و تجهيزات كارگاهي
    • عدم سازگاري دوره هاي آموزشي با نياز بازار كار
    • شرايط نامناسب اشتغال و ركود بنگاههاي اقتصادي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 14
بازدید امروز 324
بازدید دیروز 15,321
بازدید این ماه 600,740
بازدید کننده ماه قبل 153,520
بازدید ماه قبل 250,725
بازدید کل 22,593,296

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: نظام آموزشی باید توان مواجهه با تحولات سریع دنیای کار و آموزش را داشته باشد...

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی کشور گفت: دنیای کار و آموزش در حال متحول شدن است و نظام آموزشی باید توان مواجهه با این تحولات سریع را داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان،  دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در میزگرد با محوریت اشتغال و اشتغال پذیری و نقش دانشگاه ها در شرایط کنونی پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور که در این استان برگزار شد، گفت: مهارت آموزی توانمندی های ذاتی شهروندان یک کشور را ارتقاء می دهد.
وی افزود: هدف ما تبدیل دانشگاه ها به مجموعه ای از کارگاه ها نیست، بلکه در کنار هم قرار دادن دانش و مهارت است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه اگر صرفاً بر مهارت آموزی و اشتغال بپزدازیم دستاوردهای مقطعی خواهیم داشت، تأکید کرد: باید اشتغال پذیری و مهارت آموزی را در یک رویکرد کلی تر نسبت با جامعه و دانشگاهی که مأموریت های  اجتماعی دارد، ببینیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرمایه گذاری در حوزه مهارت های نرم را خاطر نشان ساخت و افزود: مهارت های نرم مهارت هایی هستند که به افراد توان پایداری در مدیریت شرایط حاد را می دهد و فرد نگران از دست دادن شغل خود نیست.
دکتر پاک سرشت گفت: در چند سال قبل موضوع مأموریت های اجتماعی دانشگاه ها  و اینکه دانشگاه ها چطور باید با جامعه ارتباط برقرار کنند، در نظام آموزش عالی مطرح و نهایتاً منتج به تشکیل اتاق های فکر در دانشگاه ها شد و در واقع  این کار یک ابزاری  بود برای پیوند دادن دانشگاه، جامعه و دولت که به نوبه خود، کار ارزشمندی محسوب می شود.
دکتر پاک سرشت مأموریت مهارت آموزی واشتغال پذیری دانشجویان در این چارچوب را امیدوار کننده دانست و افزود: دانشگاه از یک نهاد مستقل آکواریومی که با جامعه نسبتی ندارد فاصله گرفته و به صورت زنده وارد میدان شده و با کنش فعالانه مسائل جامعه را رصد می کند.
 

   1397/6/17 10:42    تعداد بازدید :  1425

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 1425
5.5/10 (تعداد آرا 10 نفر )