بیانیه توافق سطح خدمت
میز خدمت الکترونیک
سامانه ثبت تقاضاهای آموزش
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره ها
تجارب مهارت آموختگان شاغل
تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات
سامانه آزمون

 

 

 

 

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • تأثير توسعه مشاركت بخش غيردولتي بر كيفيت آموزش هاي فني و حرفه اي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
    • مثبت
    • منفي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 18
بازدید امروز 57,430
بازدید دیروز 66,881
بازدید این ماه 1,417,769
بازدید کننده ماه قبل 1,722,131
بازدید ماه قبل 1,793,582
بازدید کل 18,319,871

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت ارائه راهکارهای مشورتی و عملیاتی در حوزه پژوهش ...

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جمع مدیران کل ادارات آموزش فنی و حرفه ای مناطق 4 و 5 در استان اصفهان بر ارائه راهكارهاي مشورتي و عملياتي در حوزه پژوهش از سوی مدیران کل آموزش فنی وحرفه ای برای انجام امور سازمان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، رضا باجولوند معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در همایش هم اندیشی و تعاملات منطقه ای ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای مناطق 4 و 5 کشور در استان اصفهان گفت: در فرآيند آموزشي انجام فعاليت هاي پژوهشي الزامي است.
باجولوند در اين نشست ضمن اشاره به ديدگاه رييس سازمان مبني بر توجه بيشتر به فعاليت هاي پژوهشي در حوزه مهارت آموزي گفت: رويكرد پژوهشي در آموزش هاي فني و حرفه اي مي تواند در كيفيت بخشي و اثربخشي آموزش ها تأثير بسزايي داشته باشد.
وي افزود: مديريت آموزش هاي فني و حرفه اي يك مديريت تخصصي است و مديري موفق است كه اطلاعات لازم در خصوص شناسايي بازاركار، روش هاي ارزيابي، اصول برنامه ريزي درسي، تعامل با ذينفعان آموزش، جامعه شناسي، اقتصاد آموزش فني و حرفه اي، روانشناسي، منابع انساني، روش تحقيق و آمار و ... را كسب تا بتواند  برنامه هاي خود را به به كيفيت و اثربخشي برساند كه در اين زمينه بر اساس استانداردهاي بين المللي سرفصل هاي دوره ي آموزش تخصصي مديريت برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي در دست تدوين مي باشد كه به زودي عملياتي خواهد شد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در خصوص مسابقات ملي مهارت فعاليت هاي پژوهشي ارزشمندي در ستاد صورت پذيرفته و از مدیران خواست که نقاط ضعف و قوت استان متبوع خود را شناسایی کرده و از استان های موفق در هر رشته الگو کسب کنند.
وی بر ارائه برنامه  ها و طرح هایی به دور از تک بعدی نگری تأکید کرد و افزود: لازم است که همه جوانب سنجیده و لحاظ شود و برنامه ها از نظم بهتری برخوردار گردد.
باجولوند با تأكيد بر توجه دبیران مناطق و استان ها به دستورالعمل ها و پیام های رئیس سازمان، خواستار تعامل بيشتر استانها تا سطح مراكز آموزشي با كاركنان شد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  گفت: لازم است پروژه های در دست اقدام فازبندی شده و در 6 ماهه دوم تكميل و ارائه گردد.
در ادامه اين نشست مديران كل استانهاي اصفهان، خوزستان، مركزي، چهارمحال و بختياري، فارس،‌ كهگيلويه و بويراحمد و بوشهر گزارشي از طرح ها و تجارب موفق خود بر اساس اولويت موضوعات، تعامل با شركاي مهارتي، توسعه كارآفريني و اشتغال مهارت آموختگان و پيامدسنجي آموزش هاي فني و حرفه اي، استقرار نظام مديريت عملكرد، تدوين سند مهارت استان، تحليل، آسيب شناسي و اصلاح فرآيندهاي سنجش مهارت، مسابقات ملي مهارت و تدوين استاندارهاي آموزشي، ارتقاء فرهنگ پژوهش محوري و بيان چالش ها و موانع توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي ارائه نمودند.




   1397/6/20 16:10    تعداد بازدید :  822

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 822
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )