بیانیه توافق سطح خدمت
میز خدمت الکترونیک
سامانه ثبت تقاضاهای آموزش
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره ها
تجارب مهارت آموختگان شاغل
تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات
سامانه آزمون

 

 

 

 

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • تأثير توسعه مشاركت بخش غيردولتي بر كيفيت آموزش هاي فني و حرفه اي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
    • مثبت
    • منفي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 19
بازدید امروز 53,794
بازدید دیروز 66,881
بازدید این ماه 1,414,133
بازدید کننده ماه قبل 1,722,131
بازدید ماه قبل 1,793,582
بازدید کل 18,316,235

در نشست مشترک جمعی از مسئولان فعلی و سابق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛ راهکارهای برون رفت از مسائل پیش روی آموزش های مهارتی بررسی شد...

در نشست مشترک جمعی از مسئولان فعلی و سابق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور راهکارهای برون رفت از مسائل پیش روی آموزش های مهارتی مطرح شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در این نشست که به پیشنهاد دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، محمدتقی صابری، معاون اسبق پژوهش و برنامه ریزی، حسین خنیفر، مدیر کل اسبق دفتر طرح و برنامه­ های درسی، حمید منصورنیا، معاون اسبق پژوهش و برنامه ریزی و محمدرضا سعیدی، معاون اسبق آموزش سازمان، نادر فخری، معاون توسعه مدیریت و منابع، رضا باجولوند، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، حسین بابایان، مدیرکل حوزه ریاست و  ابوطالب جلالی، رئیس مرکز تربیت مربی حضور داشتند.
براساس این گزارش در ابتدا دکتر پاک سرشت ضمن خیر مقدم به حاضران هدف از برگزاری این نشست را بهره­مندی از تجربیات ارزشمند صاحب نظران حوزه مهارت­آموزی عنوان کرد و افزود: سازمان آموزش  فنی و حرفه­ای کشور 22 برنامه اصلاحی را پس از بررسی­ های بسیار در دستور کار قرار داده است و به نظرات این شورا برای اجرایی کردن برنامه های یاد شده نیاز دارد.
در ادامه هر یک حاضران، نقطه نظرات خود را در راستای ارتقاء جایگاه سازمان و تحقق اهداف و برنامه های اصلاحی سازمان مطرح کردند.
حمید منصورنیا، معاون اسبق پژوهش و برنامه ریزی گفت: با توجه به سرعت بسیار بالای تغییرات تکنولوژی و حوزه آموزش و کندی بسیار زیاد سیستم آموزش رسمی، سازمان آموزش فنی و حرفه­ای فرصت ارزشمندی برای ایفای نقش و همگام شدن با تغییرات تکنولوژیکی، آموزشی و فرهنگی در اختیار دارد.
محمدتقی صابری از معاونان اسبق پژوهش و برنامه ریزی و اداری و پشتیبانی سازمان نیز در این نشست گفت: ارائه نظرات کارشناسی در اتاق­های فکر توسط صاحبنظران، فارغ از حوزه­های مسئولیتی آنان، اتصال اشتغال و آموزش به منظور استفاده مناسب از ظرفیت­ های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حوزه اشتغال، بهره گیری از تجارب گذشته، برگزاری جلسات مستمر اتاق فکر، توسعه گفتگو با ذیربطان آموزش های مهارتی، ارتقاء جایگاه سازمان در جامعه، افزایش انعطاف سازمانی به عنوان مزیت سازمانی، ایجاد تحولات سازمانی همسو با تغییرات فناوری روز، ارتقاء منزلت آموزش های فنی و حرفه ای و ایجاد فرصت مطالعاتی و گسترش ارتباطات با سایر کشورها از مواردی است که می تواند در تحقق برنامه های تحولی سازمان مؤثر واقع شود.
در ادامه ابراهیم آزاد از مدیران اسبق حوزه پژوهش و برنامه ریزی سازمان گفت: پیش بینی آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با تغییرات فناوری با هدف پیشگیری از بیکاری شاغلین فعلی، پاسخگویی سریع نسبت به خواسته های جامعه، تدوین اساسنامه سازمانی، تمرکز سازمان بر موضوع صلاحیت حرفه ای (به معنای قانونمند­کردن سنجش و تعمیم کیفیت استانداردسازی) و برگزاری نشست­ های همفکری  از جمله مواردی است که می تواند به عنوان برنامه های مهم سازمانی در نظر گرفته شود.
رضا سعیدی، معاون اداری و پشتیبانی اسبق این سازمان  نیز در نشست مذکور بر ضرورت بازنگری در تعیین صلاحیت مدیران و مربیان سازمان، به روزرسانی تجهیزات کارگاه ها، گسترش مراکز جوار صنعت برای اثر گذاری بیشتر در حوزه اشتغال تأکید کرد.
حسین خنیفر، از مدیران اسبق حوزه پژوهش و برنامه­ریزی سازمان در نشست مذکور گفت: اهمیت تقدس بخشی و ارزشمند نشان دادن حرفه آموزی و رابطه استاد شاگردی، انجام مطالعات تکمیلی و تطبیقی در حوزه آموزش­های فنی و حرفه ای، افزایش انگیزه و توجه به نیروی انسانی در مسیر تحول سازمانی، ارائه آموزش­ های کوتاه مدت با توجه به استقبال جامعه از این آموزش ها، مد نظر داشتن تعریف جدید از مدیریت که عبارت است از توانایی اداره یک سیستم در شرایط متناقض در عصر تغییر، از جمله مواردی است که در تحقق اهداف و برنامه های سازمانی حائز اهمیت است.
وی افزود: تبیین جایگاه واقعی سازمان برای آحاد مردم و مسئولین با روش های تبلیغاتی و ارتباطی تأثیرگذار، تدوین و اجرای مدل­های جدید آموزشی، ارائه آموزش­های کپسولی (با هدف کوتاه کردن زمان آموزش)، استفاده از فضای مجازی برای آموزش، ارائه آموزش های کاربردی، انجام مطالعات تطبیقی با بررسی کشورهای پیشرو، استفاده از حلقه های اندیشه، جمع آوری تجارب ملی در حوزه آموزش­ های فنی و حرفه ای، تدوین نقشه راه (نقشه ای که تغییرات مدیریتی، انحرافی در آن ایجاد نکند)، غربال گری و به روز شدن استانداردها، تدوین اساسنامه به عنوان ضرورت و اولویت سازمانی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرند.
در پایان این نشست دکتر پاک­سرشت ضمن ابراز خرسندی از دلسوزی مدیران سابق سازمان بر عزم جدی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای برپایی مداوم این جلسات تأکید کرد.
   1397/6/22 08:27    تعداد بازدید :  789

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 789
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )