بیانیه توافق سطح خدمت
میز خدمت الکترونیک
سامانه ثبت تقاضاهای آموزش
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره ها
آدرس مراکز استانها
تجارب مهارت آموختگان شاغل
تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات
سامانه آزمون

 

 

 

 

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • تأثير توسعه مشاركت بخش غيردولتي بر كيفيت آموزش هاي فني و حرفه اي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
    • مثبت
    • منفي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 8
بازدید امروز 39,130
بازدید دیروز 33,527
بازدید این ماه 1,427,448
بازدید کننده ماه قبل 1,215,846
بازدید ماه قبل 1,286,702
بازدید کل 19,360,803

معاون برنامه ریزی دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:دستورالعمل اجرایی آئین نامه آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای بازنگری و اصلاح شد...

معاون برنامه ریزی دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از بازنگری و اصلاح دستورالعمل اجرایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و تدوین فصلی نوین  با عنوان «حقوق مؤسسین آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای» خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، دلارام فتحی، معاون برنامه ریزی دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان با اعلام این خبر گفت: فصل نوین حقوق مؤسسین آموزشگاه های آزاد فنی وحرفه ای که مشتمل بر 15 ماده است پس از تصویب هیئت نظارت مرکزی، برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
فتحی تصریح کرد: حق نقد و نظر و نظارت همگانی، تضمین حق مصونیت از تجسس در حریم و زندگی خصوصی، حق فعالیت هایی که با اصول و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تعارض ندارند، حق برخورداری از محدود بودن تخلفات به حدودِ قوانین و التزام به این امر که هیچ عملی تخلف نیست، مگر به صراحت قوانین و مقررات لازم الاجرا را نقض کرده باشد، حق بهره مندی از امنیت شغلی برای ادامه فعالیت و حق اصالت برائت مؤسس از جمله موارد مطرح شده در دستورالعمل مذکور است.
فتحی گفت: طراحی الگوی ملی توسعه کمی و کیفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد با اتکاء به تحلیل های آماری ادوار گذشته، انجام بیش از 100 ساعت مصاحبه و نظرسنجی با فعالان عرصه اقتصاد آموزش و صاحبان تعدادی از بنگاه های اقتصادی، مطالعه نظام های موفق ارائه خدمات یادگیری و مطالعه عرضه و تقاضای خدمات یادگیری از اقدامات انجام شده در دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طی سال جاری است.
معاون برنامه ریزی دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی گفت: با هدف تبیین جایگاه برند و ارزش ویژه آن، ساز وکار واگذاری امتیاز آموزشگاه به شخصیت حقیقی و حقوقی واجد شرایط در هر مقطع از فعالیت آموزشگاه پیش بینی و در فصل جدیدی به آن پرداخته شده است.
 وی افزود:  مقررات تعیین نام آموزشگاه با رویکرد ایجاد فضا برای تولد، رشد و توسعه نشان و نام تجاری و نیز پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو از نام تجاری آموزشگاه ها، در دستورالعمل جدید گنجانده شده است.
فتحی ادامه داد: ضمن توجه عملی به توانمندی مهارتی افراد برای اشتغال در حرفه مربی،  حذف الزام به داشتن مدرک دانشگاهی و نیز کاهش سن مربی به 18 سال تمام نیز در این دستورالعمل مدنظر قرار گرفته است.
وی از تدوین رویکرد جدید برای بها دادن به شخصیت و جایگاه مربیان تعیین سطح شده و دارای «کد شناسه مربیگری» در دستورالعمل جدید خبر داد که در آن اعطاء اختیاراتی از جمله تشخیص مدت زمان مورد نیاز برای اجرای دوره مهارتی، پذیرش مسئولیت و اختیارات دوره، ارتقاء تا سطح «استادمربی»، امکان برگزاری دوره های بازآموزی برای مربیان عادی و نیز تعریف و اجرای مستقل دوره به سفارش بنگاه های اقتصادی و دانشگاه ها توسط شخص مربی، پیش بینی شده است.
فتحی گفت: با رویکرد جدید، ضمن پذیرش جایگاه و مسئولیت مؤسسین، تشخیص به کارگیری تمام کارکنان آموزشگاه ها با رعایت قواعد پایه برای احراز صلاحیت عمومی، به خود مؤسسین تفویض شد.
وی گفت: با هدف گسترش فرهنگ کار و مهارت آموزی، تفکیک مبنایی بین فرایند کارآموزی مبتنی بر ماده 112 قانون کار با فرایند مهارت آموزی ترویجی، ایجاد و امکان مهارت آموزی برای مخاطبین کمتر از 12 سال فراهم شد.
معاون برنامه ریزی دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: با سیاست تغییر رویکرد توسعه از دولتی به مشارکتی مبتنی بر همکاری مشترک نهادهای مدنی، ساختار «ستاد مشارکت های مردمی توسعه خدمات یادگیری» با عضویت کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد طراحی شد.
فتحی در پایان گفت: این ساختار با هدف اجرای بخشی از تکالیف قانونی و مسئولیت های اجتماعی و نیز توسعه استراتژی‌ اثربخش و کارآمد برای حضور مشارکت کنندگان از جمله خیرین، واقفین، الگوهای اجتماعی، معتمدین، سازمان های مردم نهاد، بنیادهای خیریه، توانگران، نیک اندیشان و داوطلبان به عنوان یکی از مکانیسم‌های اصلی تأمین الزامات «خدمات یادگیری مهارت» مورد نیاز اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه و گسترش کمی و کیفی فرهنگ مهارت آموزی، در تعامل و خرید خدمت از آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد طراحی شده است.
 
   1397/7/17 11:51    تعداد بازدید :  560

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 560
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )