دومین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر
خدمات الکترونیک
جذب امریه سربازی
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره ها
تور مجازی اداره کل
تجارب مهارت آموختگان شاغل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • به نظر شما مهمترين چالش آموزش فني و حرفه اي كشور در چيست؟
    • عدم شناخت جامعه از مهارت آموزي
    • كمبود منابع مالي جهت بروزرساني دانش نيروي انساني و تجهيزات كارگاهي
    • عدم سازگاري دوره هاي آموزشي با نياز بازار كار
    • شرايط نامناسب اشتغال و ركود بنگاههاي اقتصادي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 9
بازدید امروز 901
بازدید دیروز 6,021
بازدید این ماه 213,960
بازدید کننده ماه قبل 132,684
بازدید ماه قبل 203,900
بازدید کل 25,789,631

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: خلق ایدئولوژی جدید در حوزه مهارت آموزی، ضرورت امروز جامعه است ...

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان در دیدار با معاون وزیر صمت و دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: خلق ایدئولوژی جدید در حوزه مهارت آموزی، ضرورت امروز جامعه است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،  علی اوسط هاشمی،  رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با برات قبادیانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مهدی نوید، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، صبح  امروز، 6 آبان ماه، در دفتر کار خود، در خصوص راهکارهای همکاری متقابل دیدار و گفتگو کردند.
هاشمی، بر ایجاد زمینه های لازم برای تحول فرهنگ مهارت آموزی و آموزش مهارت در سنین نوجوانی در جامعه تأکید کرد.
بنا براین گزارش، معاون وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی، با اشاره به نیاز دنیای امروز به مهارت، اشتغال پایدار و نقش آفرین، گفت: امروزه اکثر کشورها نظام های مهارتی خود را هم گام با تکنولوژی روز رشد و ارتقا داده اند به طوری که نزدیک به 94 درصد از مهارت آموختگان آن کشورها جذب بازار کار می شوند.
 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بیان داشت: با این تجارت آزموده شده در جهان، نظام آموزشی کشور ما نیز دیگر پاسخگوی نیازهای شغلی جوانان نیست و باید با همکاری و هم افزایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت آموزش و پرورش وزن اجتماعی مهارت بالا رود و ایدئولوژی جدید در جامعه برای مهارت آموزی خلق شود که محصول آن  اشتغال پایدار در کشور باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای کشور در زمینه صنعت افزود: این حوزه ظرفیت های بسیاری برای گسترش مهارت دارد که نمونه آن آموزش در کارگاه های جوار کارخانه، ارتقای مهارت شاغلان با  آموزش های ضمن خدمت و مهارت آموزی به نیروی فاقد شغل و جویای کار است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ادامه به تبیین نقش آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در نظام تدوین کتاب های درسی دانش آموزان باید مبحث معرفی مهارت در مشاغل و استانداردهای شغلی گنجانده شود تا دانش آموزان از سنین نوجوانی با این مقوله آشنا شوند.


مهدی نوید، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش: نگاه مهارت محور و ارزشیابی شایسته محور در جامعه نهادینه شود
در ادامه، مهدی نوید، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، ضمن تأکید بر گسترش مهارت های عمومی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای، گفت: باید برنامه ای تدوین شود تا هم زمان با اخذ مدرک تحصیلات دوره متوسطه، هر دانش آموز یک مدرک مهارتی نیز داشته و نگاه مهارت محور و ارزشیابی شایسته محور در جامعه نهادینه شود.

برات قبادیانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: رسیدن به وضع مطلوب و رفع معضلات موجود در گرو تربیت مربی و ایجاد دانشگاه های مشارکتی مهارت محور است
این گزارش می افزاید: برات قبادیانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با تأکید بر تغییر وضعیت آموزش در جامعه از عرضه محور به تقاضا محور، یکی از راه های رسیدن به وضع مطلوب و رفع معضلات موجود را در گرو تربیت مربی و ایجاد دانشگاه های مشارکتی مهارت محور بر اساس نیاز بنگاه های اقتصادی طبق الگوهای موفق در جهان مانند کشور آلمان دانست.
در پایان این دیدار، مسئولان سه دستگاه ضمن اتفاق نظر بر ایجاد تعامل و همکاری بیشتر، برای تشکیل دبیرخانه  مشترک همکاری و معرفی نماینده از هر دستگاه تأکید کردند.
   1398/8/8 11:49    تعداد بازدید :  62

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 62
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )