خدمات الکترونیک
مشاوره اینترنتی



دفترچه راهنمای ثبت نام دوره ها
جذب امریه سربازی
تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • به نظر شما مهمترين چالش آموزش فني و حرفه اي كشور در چيست؟
    • عدم شناخت جامعه از مهارت آموزي
    • كمبود منابع مالي جهت بروزرساني دانش نيروي انساني و تجهيزات كارگاهي
    • عدم سازگاري دوره هاي آموزشي با نياز بازار كار
    • شرايط نامناسب اشتغال و ركود بنگاههاي اقتصادي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 20
بازدید امروز 642
بازدید دیروز 7,596
بازدید این ماه 202,728
بازدید کننده ماه قبل 117,258
بازدید ماه قبل 187,118
بازدید کل 25,806,703

علی اوسط هاشمی: ارتقای جایگاه مهارت در جامعه در گرو نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی به آموزش های مهارتی است

محمد مهدی زاهدی:
صلاحیت حرفه ای باید در شرایط استخدام لحاظ شود
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، پیرامون ارتقای جایگاه مهارت آموزی در جامعه دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان با محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، پیرامون ارتقای جایگاه مهارت آموزی در جامعه و نقش مجلس شورای اسلامی در مهارت افزایی، دیدار و گفتگو کردند.
هاشمی، در این دیدار با اشاره به قدمت مهارت و درخشش آن در کشورمان، گفت: انتظار داریم ظرفیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه های منابع انسانی، مربیان توانمند و مسلط به کار، تجهیزات و سخت افزار برای نقش آفرینی آموزش های  مهارتی در جامعه مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
وی با انتقاد از تضعیف ارزش مهارت و صلاحیت حرفه ای در نظام اداری کشور، بیان داشت: ضرورت کار فرهنگی در جامعه برای ارتقای جایگاه مهارت به صورت جدی احساس می شود و باید از حداکثر ظرفیت کمیسیون آموزش عالی، کمیسیون های بودجه و مهارت زیر مجموعه آن برای تقویت نگاه به مهارت استفاده شود.
 صلاحیت حرفه ای باید در شرایط استخدام لحاظ شود
محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در این دیدار با تأکید بر تغییر نگرش و تحول در نظام اداری از مدرک گرایی به مهارت گرایی، گفت: کمیسیون آموزش مجلس تلاش می کند موانع آموزش های مهارتی در همه ابعاد را بر طرف نماید.
زاهدی با تأکید بر مبارزه جدی با مدرک گرایی و فرهنگ سازی و قانونمندکردن و الزام دستگاه ها به جذب مهارت آموختگان و فراگیران حرفه ای، افزود: صلاحیت حرفه ای باید در شرایط استخدام لحاظ شود.
وی تصریح کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تلاش می کند از همه ظرفیت های قانون نظام جامع آموزش مهارت برای بهره مندی جامعه مشتاق مهارت استفاده کند.
   1398/9/6 09:13    تعداد بازدید :  25

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 25
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )