خدمات الکترونیک
مشاوره اینترنتی



دفترچه راهنمای ثبت نام دوره ها
جذب امریه سربازی
تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • به نظر شما مهمترين چالش آموزش فني و حرفه اي كشور در چيست؟
    • عدم شناخت جامعه از مهارت آموزي
    • كمبود منابع مالي جهت بروزرساني دانش نيروي انساني و تجهيزات كارگاهي
    • عدم سازگاري دوره هاي آموزشي با نياز بازار كار
    • شرايط نامناسب اشتغال و ركود بنگاههاي اقتصادي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 19
بازدید امروز 574
بازدید دیروز 7,596
بازدید این ماه 202,660
بازدید کننده ماه قبل 117,258
بازدید ماه قبل 187,118
بازدید کل 25,806,635

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان: طرح آموزش دوگانه به عنوان یکی از طرح های موفق ایجاد اشتغال در استان است ...


به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، عباس مهديان معاون آموزش،‌ پژوهش و برنامه ريزي اداره كل طي دعوت از سوي دکتر آرش شاهین مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان به عنوان سخنران كارگاه آموزشي دوساعته با موضوع تشريح طرح آموزش دوگانه ویژه اساتید و صاحبنظران دانشگاه اصفهان در محل تالار دکتر برآنی واقع در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حضور يافت.
در اين كارگاه آموزشي مهديان ضمن تبيين اهداف سازمان، جهت افزايش اثربخشي آموزش هاي مهارتي، براي نيروهاي جديد و افراد جوياي كار، سيستم نظام آموزش دوگانه (30 درصد در كارگاههاي آموزشي و 70 درصد در محيط واقعي كار) و براي ايجاد اشتغال پايدار و ارتقاء مهارت شاغلين صنايع و صنوف، نظام صلاحيت حرفه اي را پيشنهاد نمود.
وي گفت: يكي از سيستم هاي نوين آموزش مهارتي در دنيا به ويژه در كشور آلمان كه به عنوان قطب صنعتي در كل دنيا مطرح است،  سيستم آموزش دوگانه است كه اين سيستم آموزشي تفاوتش با سيستم هاي عادي آموزش مهارتي اين است كه در آموزش فني و حرفه اي استانداردها 30 درصد تئوري و 70 درصد عملي و هر دو در محيط كارگاهي انجام مي پذيرد، اين در حالي است كه در سيستم آموزش دوگانه 30 درصد كل دوره آموزش در مجموعه كارگاهي و 70 درصد آن در محيط صنعت يا صنف (محيط كار واقعي) صورت مي پذيرد و فردي كه از اين سيستم خارج مي شود ، يك نيروي ماهر و متخصص است که تا حدزیادی اشتغال او تضمین خواهد شد.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ريزي اداره كل بيان داشت: ما توانستيم با مطالعه ي دستورالعمل هاي موجود در كشور و وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي، ايده نظام دوآل آلمان را از طريق بخشنامه ها و اختياراتي كه داشتيم بومي سازي كنيم و مجدانه با رصد كامل و استفاده از نقطه نظرات مربيان، مهارت آموزان و كارشناسان حوزه آموزش در جهت بهبود نواقص گام هاي مؤثري برمي داريم.
وي اضافه کرد: در زمینه تعميركارهاي خودروهاي سبك، گیاهان دارویی، صنایع غذایی، کافی شاپ، لوازم خانگی و موبایل، جوشكاري، آرايشگري نیز اجرایی کردن نظام آموزش دوگانه را شروع کرده‌ایم.
گفتني است: غلامحسین حمیدی و سید اسماعیل رضوی کارشناسان اداره آموزش و رضا داوری نماینده اداره آموزش در این کارگاه حضور داشته و به سئوالات شركت كنندگان پاسخ دادند.

   1398/9/10 09:05    تعداد بازدید :  131

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 131
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )