خدمات الکترونیک
مشاوره اینترنتی




تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • به نظر شما مهمترين چالش آموزش فني و حرفه اي كشور در چيست؟
    • عدم شناخت جامعه از مهارت آموزي
    • كمبود منابع مالي جهت بروزرساني دانش نيروي انساني و تجهيزات كارگاهي
    • عدم سازگاري دوره هاي آموزشي با نياز بازار كار
    • شرايط نامناسب اشتغال و ركود بنگاههاي اقتصادي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 8
بازدید امروز 8,503
بازدید دیروز 22,126
بازدید این ماه 758,209
بازدید کننده ماه قبل 833,341
بازدید ماه قبل 986,443
بازدید کل 29,478,578

توسط رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صورت گرفت: تبیین برنامه ها و طرح های سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در سال 1394 ...

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در جلسه کارگروه اشتغال استان لرستان که امروز چهارشنبه مورخ 27/3/1394 در محل استانداری این استان برگزار شد، برنامه ها و طرح های این سازمان را تبیین کرد.
به گزارش پیک مهارت آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان با اشاره به رونمایی سه طرح ملی این سازمان بیان داشت: توانمندسازي مهارتي دانشجویان و فارغ التحصيلان دانشگاه ها، توانمندسازي مهارتي روستاییان، عشاير، مناطق محروم و مرزي، تدوین و به روز رسانی استانداردهای آموزش شغل و شایستگی، اصلاح قوانین موجود و تدوين و تصويب قوانین، توانمندسازی نیروی انسانی ( کارآموزان – مربیان – کارکنان)، ارتقای همکاری های بین بخشی ( تفاهمنامه ها)، تحول، بهسازی و نوسازی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، توسعه مشاغل خانگی،حمایت و توسعه بخش خصوصی،فرهنگی و اطلاع رسانی، ارتقاي قابليت هاي مشارکتي و خرد جمعی(نقش آفريني مؤثر شوراها) و بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات بخشي از سرفصل هاي اصلي برنامه هاي سال 1394 اين سازمان مي باشند.
وي ادامه داد: توسعه منابع علمی – آموزشی (انتشارات) ، تضمین کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای ، بهینه سازی منابع، تحول سنجش و ارزشیابی مهارت، تحقیق و توسعه، توسعه فناوری مشاوره و هدایت شغلی، بودجه ريز ي مبتني بر عملكرد، سلامت اداري و حقوق شهروندي، حضور موثر در عرصه بین المللی، آموزش مجازی و زنان و خانواده از ديگر برنامه هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور مي باشند.
وي در ادامه افزود: اين برنامه ها بر اساس نياز كشور، اسناد بالادستي و تأكيدات وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تدوين شده اند.
دكتر كورش پرند بيان داشت: پیگیری تدوین و اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر و مناطق محروم و مرزی کشور با رویکرد اشتغال پایدار(مصوب 4/9/1393 شورای عالی اشتغال) در جهت عدالت آموزشي و به منظور جلوگيري از مهاجرت روستاييان و مشكل حاشيه نشيني و سكونت گاه هاي غير رسمي از برنامه هاي مهم اين سازمان در سال جاري است.
وي تأكيد كرد: توانمندسازي روستاييان مهم ترين اقدام در جهت ارتقاي رفاه اجتماعي آنان است كه اين سازمان نيازسنجي آموزشي روستاييان را به صورت پايلوت در چندين روستاي كشور اجرايي نموده است.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در ادامه اظهار داشت: پیگیری و تدوین طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص(مصوب جلسه 3/9/1393 شورای عالی اشتغال) برنامه ديگري است كه اين سازمان در دستور كار خود دارد.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تأكيد كرد: طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور در سال 1393 به صورت پايلوت اجرا شده است و در حال حاضر سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با تدوين 10زير برنامه براي اجراي طرح مذكور آمادگي اجراي گسترده اين طرح را در سراسر كشور دارد .
دكتر كورش پرند تأكيد كرد: حمايت هاي دولت و همكاري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اجرا و گسترش طرح ياد شده نقش مهمي دارد.
دكتر پرند بيان داشت: توسعه كمي و كيفي و ارتقاء مراکز آموزش فنی و حرفه ای جوار دانشگاهی ASD براساس طرح ارتقاء و توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهي، تهیه، تدوین و تصویب استانداردهای آموزشی دوره طرح کارورزی، تدوین استانداردهاي آموزش شغلی و شایستگی ICT در ارتباط با تفاهم نامه ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستور كار اين سازمان قرار گرفته است.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت : یکی از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مهارت و اشتغال را به یکدیگر متصل می کند آموزش بازار محور است.
دكتر پرند با اشاره به اینکه پشتیبانان اجراي طرح هاي الگوي آموزش هاي بازار محور شامل کارآفرینان، سرمایه گذاران، تعاونی‌ها، نخبگان مهارتی و خیران حوزه اشتغال هستند تصریح کرد: این افراد تمامی عوامل مورد نیاز در موفقیت اجرای طرح را با استفاده از مشاوران و ایجاد تیم‌های حرفه‌ای پیگیری کرده و قادر خواهند بود زنجیره تولید مناسبی را ایجاد کنند.
وی افزود: آموزش یاد شده با محوریت کارآفرینان پیش می رود و مهارت جویان پس از طی دوره آموزشی می توانند به اشتغال دست یابند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وجود صندوق مهر امام رضا (ع) ، معاونت توسعه اشتغال و تعاون و ديگر ظرفيت هاي اين مجموعه ميتوانيم با تجمیع این نهادها در راستای ایجاد اشتغال ایفای نقش کنیم.
دکتر پرند بیان داشت: با اجرای الگوی آموزشی بازار محور از توانمندی افراد در جهت تولید و اشتغال بهتر می توان بهره مند شد.
وی ادامه داد: پیشتر وامی برای اشتغال به افراد داده می شد و در صورتی که فرد محصولی را هم تولید می کرد نمی توانست آن را به بازار عرضه کند اما در طرح بازار محور فرد به موضوع تولید می اندیشد و در چرخه ای که قرار می گیرد بسیاری از نیازهای تولید توسط کارآفرینان هدایت می شود.
دكتر پرند مراحل قبل از تولید را تهیه مواد اولیه، تسهیلات بانکی، آموزش مهارت و آموزشهای نرم عنوان کرد و بیان داشت: در مرحله تولید کیفیت کنترل انجام می شود و مراحل پس از تولید، بازاریابی، بازار سازی ، برند سازی، بسته بندی و فروش است.
وی بیان داشت: در این طرح تکمیل زنجیره ارزش با رویکرد تقویت حلقه های پیشین و پسین تولید مورد توجه قرار می گیرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به الگوی آموزش، تولید، بازاریابی و فروش برای گسترش اشتغال در کسب و کارهای کوچک گفت: در کسب و کارهای کوچک به مرحله بعد از تولید یعنی بازاریابی و فروش توجه کافی نشده بنابراین اجرای این مدل می‌تواند تا حد زیادی این معضل را برطرف کند.
وي بيان داشت: ديدگاه ما در اجراي طرح آموزش بازار محور ديدگاه فرا ملي است و درصد موفقيت در اجراي طرح مذكور بسيار بالا است.
دكتر پرند، حرفه های اولویت دار آموزش های بازار محور را کشت گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و مکمل‌ها، تراش و فرآوری سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بافت تابلو فرش، صنایع دستی کیف و کفش چرم، صنعت پوشاک، تجهیزات فناوری های نوین انرژی های تجدید پذیر (آبگرمکن های خورشیدی، خشک کن های خورشیدی و ...)، صنایع غذایی بازاريابي ، بازارسازي و برند سازي عنوان کرد.
وی در ادامه از اعطای موافقتنامه اصولی تاسیس مرکز آموزش بین کارگاهی بنگاه اقتصادی در رشته های تولید بلوک های فوق سبک در بروجرد، تولید کفش در بروجرد، تولید داروهای گیاهی و دمنوش ها در خرم آباد، تولید آب نبات پایه گیاهی در بروجرد و تولید پروفیل های از جنس فولاد زنگ نزن در دورود به بخش خصوصی خبر داد.
   1394/4/3 11:27    تعداد بازدید :  868

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 868
5.5/10 (تعداد آرا 10 نفر )