بیانیه توافق سطح خدمت
میز خدمت الکترونیک
سامانه ثبت تقاضاهای آموزش
دفترچه راهنمای ثبت نام دوره ها
آدرس مراکز استانها
تجارب مهارت آموختگان شاغل
تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات
سامانه آزمون

 

 

 

 

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • تأثير توسعه مشاركت بخش غيردولتي بر كيفيت آموزش هاي فني و حرفه اي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
    • مثبت
    • منفي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 18
بازدید امروز 55,463
بازدید دیروز 29,410
بازدید این ماه 1,292,686
بازدید کننده ماه قبل 1,353,816
بازدید ماه قبل 1,430,477
بازدید کل 19,555,127

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رجایی اصفهان خبر داد: اجرای طرح پارک مهارت به منظور تربیت دانش آموز ماهر ...

رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهيد رجايي اصفهان از استقبال دانش آموزان شهر اصفهان از طرح پارك مهارت "دانش آموز ماهر" خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، احمدرضا منتظري رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهيد رجايي اصفهان با تاكيد بر ترويج فرهنگ مهارت آموزي گفت: طرح پارك مهارت براي اولين بار در كشور جهت استعداد يابي، رغبت سنجي و برنامه ريزي آموزشي براي دانش آموزان 7 تا 15 سال و علاقمند به مهارت آموزي و هدايت ايشان به كارگاههاي آموزش بر اساس توانايي عمومي و انگيزش، همچنين ايجاد بانك اطلاعات دانش آموزان ماهر مي باشد. معهذا نياز جامعه به حرفه هاي مختلف امري بديهي است، بنابراين مي بايست دانش آموزان را با مقدمات و اهميت داشتن شغل و ارزش كار و فعاليت در اجتماع آشنا ساخت . زيرا ادامه حيات اجتماع و پيشرفت جامعه اي كه دانش آموزان در آن زندگي مي كنند بستگي به انتخاب شغلي مناسب و سازنده و مفيد دارد. متاسفانه امروز بدليل عدم آشنايي دانش آموزان و نوجوانان با مشاغل مختلف و عدم استعداد يابي و انتخاب رشته هاي سليقه اي ازسوي خانواده هاي ايشان شاهد اشباع شدن جامعه ازفارغ التحصيلان در بعضي از رشته هاي خاص شده ايم كه ماحصل اين پديده بحران بيكاري مي باشد.
منتظري گفت: مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در سخناتني يكي از ابزار اصلي تحقق اقتصاد مقاومتي را شكل گيري هويت مستقل در نوجوانان و جوانان دانست و خاطر نشان كرد تا زماني كه روحيه استقلال و مقاومت و ايستادگي وجود نداشته باشد اگر مسئولين صدها جلسه هم براي اقتصاد مقاومتي داشته باشند در نهايت كار به نتيجه كامل و صحيح نخواهد رسيد.
همچنين ايشان تأكيد كردند  بايد استعدادهاي دانش آموزان شناسايي و پرورش داده شود تا  بتواند منشاء ابتكار در مشاغل و حرفه هاي گوناگون را داشته باشد.
احمدرضا منتظري در تكميل اين خبر بيان داشت: اين طرح در كشورهايي نظير چين-ژاپن-هند-آلمان-هلند و اسپانيا در حال اجرا است كه نتايج آن را به خوبي از نيرو كار با انگيزه و خلاق آنان مي توان مشاهده كرد و در حال حاضر براي بيش از هزار نفر از دانش آموزان مدارس مقطع ابتدايي در پنج شنبه هر هفته در كارگاههاي الكترونيك،درودگري ،برق ساختمان،تعميركار لوازك خانگي، تراريوم، پرورش گياهان آپارتماني، آشپزي، شيريني پزي، تشريفات، عكاسي، فتوشاپ، كافي شاپ و ... مشغول كسب مهارت مي باشند كه قبل از ورود به كارگاههاي آموزشي والدين دانش آموزان در قالب تور مهارت از كارگاههاي آموزشي مجموعه بازديد و پس از بازديد و استعداديابي در واحد تخصصي مشاوره دانش آموزان وارد كارگاه هاي مذكور شده اند .







   1397/5/15 08:53    تعداد بازدید :  1156

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 1156
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )