خدمات الکترونیک
مشاوره اینترنتی



دفترچه راهنمای ثبت نام دوره ها
جذب امریه سربازی
تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • به نظر شما مهمترين چالش آموزش فني و حرفه اي كشور در چيست؟
    • عدم شناخت جامعه از مهارت آموزي
    • كمبود منابع مالي جهت بروزرساني دانش نيروي انساني و تجهيزات كارگاهي
    • عدم سازگاري دوره هاي آموزشي با نياز بازار كار
    • شرايط نامناسب اشتغال و ركود بنگاههاي اقتصادي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 20
بازدید امروز 638
بازدید دیروز 7,596
بازدید این ماه 202,724
بازدید کننده ماه قبل 117,258
بازدید ماه قبل 187,118
بازدید کل 25,806,699

علی اوسط هاشمی: تأسیس مراکز آموزش فنی و حرفه ای بین المللی در مناطق آزاد یک ضرورت منطقه ای است ...

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در دیدار با اعضای شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی بر تأسیس مراکز آموزش فنی و حرفه ای بین المللی در مناطق آزاد به عنوان یک ضرورت تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی با حضور در جلسه شورای عالی مناطق آزاد که به ریاست مرتضی بانک تشکیل شد، با طرح این سؤال که  چرا  به جای واژه  « ایزو»  از  «نشان ملی مهارت» استفاده نمی شود، پیشنهاد کرد به صورت سه جانبه در تعامل با وزارت علوم، مناطق آزاد و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به تأسیس  مرکز ارائه صلاحیت حرفه ای تخصصی در سطوح هشتگانه بیندیشیم.
وی افزود: مناطق آزاد تجاری کشور می توانند پیشتاز شکل­گیری فصلی نو در مهارت آموزی و دروازه ورود تکنولوژی به کشور باشند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان این که مناطق آزاد تجاری، دستگاه مناسبی برای ترویج فرهنگ مهارت در کشور هستند، تأکید کرد به برگزاری المپیاد مهارت در سطوح مختلف با همکاری مناطق آزاد جهان بیندیشیم.
وی، گفت: مناطق آزاد تجاری و صنعتی به دلیل ارتباط گسترده با بخش خصوصی و به منظور جلوگیری از حوادث و ارتقاء بهره وری نیروی کار، باید قانون الزام به کارگیری نیروهای ماهر را اجرا نماید.
هاشمی، با اشاره به 2 میلیارد جمعیت حاشیه اقیانوس هند، گفت: این فرصتی برای ایران است تا دپارتمان فنی آیمو (IMO) را در منطقه ایجاد نماید.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تصریح کرد: ایران همواره مهد مهارت بوده است و از این رو مناطق آزاد تجاری می توانند از فرصت صادرات نیروی ماهر ایرانی بهره برداری کنند و به عنوان پیشتاز این مهم در کشور بر مهد مهارت نام گیرند.
هاشمی، در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به این نکته که در تمامی مناطق آزاد کشور تنها 6 مرکز ثابت آموزشی 3 تیم سیار آموزش دولتی و 72 آموزشگاه آزاد وجود دارد، به عدم تقاضا از سوی مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: وضعیت نامطلوب موجود، نشانه کم توجهی به مهارت در مناطق آزاد است.
 
مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد:
دفتر فنی و حرفه ای در مناطق آزاد کشور احداث می شود
در ادامه این جلسه مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ضمن استقبال از پیشنهادات رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گفت: شورای عالی مناطق آزاد با هدف ایفای نقش ومسئولیت اجتماعی خود در ارتقای کیفیت سخت افزاری مراکز آموزشی سازمان فنی و حرفه ای ورود خواهد کرد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد، با اشاره به پیشنهاد علی اوسط هاشمی در خصوص تأسیس مراکز ارائه صلاحیت حرفه ای در سطوح هشتگانه گفت: این پیشنهاد فرصتی ارزشمند برای مناطق آزاد است و به فوریت آماده اجرایی کردن این پیشنهاد هستیم.
بانک، همچنین علاوه بر تأکید بر اجرای تفاهم نامه های موجود بین مناطق آزاد و سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: مناطق آزاد تجاری با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ایجاد آموزشگاه های آزاد، نیروهای ماهر مورد نیاز خود را تأمین می کنند.
وی پیشنهاد کرد دفتر سازمان آموزش فنی و حرفه ای به منظور تسهیل انجام امور در مناطق آزاد سراسر کشور تأسیس شود.
دبیر شورای عالی در زمینه برگزاری المپیاد مهارت در سطح مناطق آزاد بین المللی هم گفت: این کار باعث مطرح شدن مناطق آزاد ایران و رونق در سطح بین المللی می شود. مرتضی بانک همچنین از ارائه گواهی نامه مهارت ملی در یکی از مناطق آزاد به صورت پایلوت استقبال کرد و گفت: این طرح ظرفیت تسری به کل مناطق آزاد کشور را دارد وی افزود؛ در زمینه آموزش مهارت در فضای مجازی نیز غافل نشویم.
وی، مهم ترین رویکرد مناطق آزاد را توجه به سرمایه اجتماعی و ایجاد زمینه برای جذب و به کارگیری نیروی محلی دانست و افزود: فقدان مهارت در این نقاط جمعیتی مشکل جدی ما است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد، در ادامه  بر به روز رسانی مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای، و ارائه خدمات دوجانبه تأکید کرد.
 وی با تأکید بر طراحی مراکز آموزشی دولتی نوین از لحاظ معماری و مدل سازی گفت: تفاوت مناطق آزاد با سایر مناطق کشور باید به نوعی بیانگر نوع رویکردها باشد و خود به عنوان الگویی برای تغییر در مناطق هم جوار به کار گرفته شود.
   1398/9/10 13:29    تعداد بازدید :  42

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 42
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )