خدمات الکترونیک
مشاوره اینترنتی




تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • به نظر شما مهمترين چالش آموزش فني و حرفه اي كشور در چيست؟
    • عدم شناخت جامعه از مهارت آموزي
    • كمبود منابع مالي جهت بروزرساني دانش نيروي انساني و تجهيزات كارگاهي
    • عدم سازگاري دوره هاي آموزشي با نياز بازار كار
    • شرايط نامناسب اشتغال و ركود بنگاههاي اقتصادي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 8
بازدید امروز 4,148
بازدید دیروز 37,253
بازدید این ماه 948,097
بازدید کننده ماه قبل 657,721
بازدید ماه قبل 716,371
بازدید کل 33,819,661

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: بازنگری در سر فصل های آموزشی ضرورت اجتناب ناپذیر آموزش و پرورش است

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دیدار با محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، بر بازنگری در سرفصل های آموزشی همسو با جهت گیری های اخیر دولت و برنامه ریزان به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این دیدار که با هدف بررسی راهکارهای توسعه تعامل دو طرف برگزار شد، گفت: برای هم افزایی در مسیر توانمندسازی جوانان جامعه باید به یک گروه کاری مشترک و فعال بیندیشیم.

تغییر نگاه دانش آموزان به ارزش مهارت و بازار کار ضروری است
وی افزود: دانش آموزان به ویژه در رشته های کار و دانش به گونه ای باید تربیت شوند که علاوه بر استعداد خود، از نیازهای بازار کار نیز مطلع باشند زیرا شناخت از تقاضای بازار یک ضرورت است .  هاشمی با اشاره به استاندارد آموزش، صلاحیت حرفه ای و سنجش مهارت،  اعتبار گواهینامه مهارت و تربیت مربی به عنوان عناصر اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: این عناصر نقش اثرگذار و بسزایی در اعتبارزایی و کیفیت بخشی آموزش های مهارتی دارد.
معاون وزیر کار خاطر نشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش می توان سطح المپیاد مهارتی کار دانش را به گونه ای ارتقا بخشید که راهیابی به مسابقات آسیایی و جهانی تسهیل و موجب تشویق دانش آموزان و جلب توجه آنان به ارزش مهارت شود.
 
وزیر آموزش و پرورش:
50 درصد ظرفیت آموزش و پرورش به رشته های مهارتی اختصاص داده می شود
در ادامه محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، یکی از اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش را آشنایی گروه های نظری با یک مهارت قبل از پایان تحصیلات  دانست و گفت: در هدایت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه  نیاز به همفکری و تربیت عوامل موثر در دو دستگاه داریم.
حاجی میرزایی افزود: در حال حاضر 36 درصد ظرفیت آموزش و پرورش به رشته های مهارتی تغییر داده شده و در آینده ای نزدیک این رقم  تا 50 درصد خواهد رسید.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ادغام آموزش های فنی و حرفه ای با کار و دانش از رویکردهای وزارت آموزش و پرورش است.
حاجی میرزایی تصریح کرد: برپایی اردوهای مهارتی برای کمک به تغییر نگاه اولیا و دانش آموزان ضروری است.  وی افزود: تدوین نظام جامع مهارت در دست اقدام است.
   1398/11/14 09:12    تعداد بازدید :  94

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 94
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )