خدمات الکترونیک
مشاوره اینترنتی




جذب امریه سربازی
تور مجازی اداره کل
ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات

نظر سنجی

ارائه نقطه نظرات
  • به نظر شما مهمترين چالش آموزش فني و حرفه اي كشور در چيست؟
    • عدم شناخت جامعه از مهارت آموزي
    • كمبود منابع مالي جهت بروزرساني دانش نيروي انساني و تجهيزات كارگاهي
    • عدم سازگاري دوره هاي آموزشي با نياز بازار كار
    • شرايط نامناسب اشتغال و ركود بنگاههاي اقتصادي


آمار بازدید

تعداد افراد آنلاین 13
بازدید امروز 3,219
بازدید دیروز 4,748
بازدید این ماه 189,814
بازدید کننده ماه قبل 135,925
بازدید ماه قبل 219,678
بازدید کل 26,271,027

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: بازنگری در سر فصل های آموزشی ضرورت اجتناب ناپذیر آموزش و پرورش است

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دیدار با محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، بر بازنگری در سرفصل های آموزشی همسو با جهت گیری های اخیر دولت و برنامه ریزان به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این دیدار که با هدف بررسی راهکارهای توسعه تعامل دو طرف برگزار شد، گفت: برای هم افزایی در مسیر توانمندسازی جوانان جامعه باید به یک گروه کاری مشترک و فعال بیندیشیم.

تغییر نگاه دانش آموزان به ارزش مهارت و بازار کار ضروری است
وی افزود: دانش آموزان به ویژه در رشته های کار و دانش به گونه ای باید تربیت شوند که علاوه بر استعداد خود، از نیازهای بازار کار نیز مطلع باشند زیرا شناخت از تقاضای بازار یک ضرورت است .  هاشمی با اشاره به استاندارد آموزش، صلاحیت حرفه ای و سنجش مهارت،  اعتبار گواهینامه مهارت و تربیت مربی به عنوان عناصر اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: این عناصر نقش اثرگذار و بسزایی در اعتبارزایی و کیفیت بخشی آموزش های مهارتی دارد.
معاون وزیر کار خاطر نشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش می توان سطح المپیاد مهارتی کار دانش را به گونه ای ارتقا بخشید که راهیابی به مسابقات آسیایی و جهانی تسهیل و موجب تشویق دانش آموزان و جلب توجه آنان به ارزش مهارت شود.
 
وزیر آموزش و پرورش:
50 درصد ظرفیت آموزش و پرورش به رشته های مهارتی اختصاص داده می شود
در ادامه محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، یکی از اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش را آشنایی گروه های نظری با یک مهارت قبل از پایان تحصیلات  دانست و گفت: در هدایت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه  نیاز به همفکری و تربیت عوامل موثر در دو دستگاه داریم.
حاجی میرزایی افزود: در حال حاضر 36 درصد ظرفیت آموزش و پرورش به رشته های مهارتی تغییر داده شده و در آینده ای نزدیک این رقم  تا 50 درصد خواهد رسید.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ادغام آموزش های فنی و حرفه ای با کار و دانش از رویکردهای وزارت آموزش و پرورش است.
حاجی میرزایی تصریح کرد: برپایی اردوهای مهارتی برای کمک به تغییر نگاه اولیا و دانش آموزان ضروری است.  وی افزود: تدوین نظام جامع مهارت در دست اقدام است.
   1398/11/14 09:12    تعداد بازدید :  32

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 32
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )